mandag 9. april 2007

Hvorfor blogger folk for Vredens Gnag

Jeg trodde hele vitsen med blogging var å være et alternativ til den etablerte pressen, uansett politisk ståsted. Dette er en diskusjon som har pågått en stund, men for meg er saken helt klar: Det er en uting, bortimot prostitusjon i mine øyne. Det finnes utallige andre tilbydere og det er simpelthen ikke noe behov for å blogge på vg eller andre aviser sine sider.

Både avisene og andre media, blant annet nrk prøver å stjele, kapre bloggingen. De er pirater her og vi bør ikke gjøre det lett for dem. Men noen er bare tjukke i skallen, antar jeg.

5 kommentarer:

  1. ja og SÅ mange av bloggene er SÅ fryktelig opprørske og ukorrekte og alternative ..

    HM,la meg se, hva er det folk har skrevet om i det siste? ja:påskeferien sin.. og: om de er nerd eller ikke ... og: ________

    lenge leve.

    SvarSlett
  2. Det syns jeg var fryktelig opprørsk og ukorrekt sagt av deg Hilde. Nei nu.

    SvarSlett
  3. Jeg liker vanligvis pirater, jeg, men ikke denne varianten.

    Og, det er ikke akkurat slik (som du påpeker, Hilde, tror jeg...)at de fleste som ikke blogger for vg og etablert media er stort bedre. Men å blogge for vg, da er bunnen nådd i mine øyne.

    SvarSlett
  4. Jeg synes virkelig det var hyggelig og mildt sagt av meg, jeg. Spesielt når det gjelder deg og likesinnede.

    SvarSlett
  5. Jeg har lest endel av hva du skrevet, ja. Jeg er dypt uenig i det aller meste av det.

    Nå må jeg jo understreke det selvsagte at ikke alt som blir skrevet på vg-bloggen er dårlig eller bortreist. Det var ikke det som var eller er poenget mitt. Slett ikke. Poenget bør være eller burde vært åpenbart.

    SvarSlett