tirsdag 9. september 2008

Karl Johan i september

Her er mitt lille bidrag i innvandringsdebatten:

Jeg har vært på oslobesøk, vandret litt i gamle trakter. Etter å ha lest i avisene og sett så mye på tv om alle tiggerne og horene på Karl Johan ble tanken på et besøk nærmest uimotståelig. Jeg vandret opp Karl Johan og jeg vandret ned Karl Johan og ikke mye til verken horer eller tiggere, verken nigerianske eller andre. Jeg mener, hvis man ser godt etter så ser man kanskje noen, men det er ikke merkbart og slett ikke plagsomt.

Byrådsleder Erling Lae har løpt ofte til media til det siste om denne saken, og det har også flere andre. Det er tydelig at enkelte saker får prime time sendetid uansett hvor dårlig fundert de er. Det blir sagt at turister har skrevet til byrådslederen og beklaget seg over alle horene og tiggerne. Det tror jeg ikke noe på. Hvor er brevene? Hvis de klager så klager de vel over hvor stygg Oslo er, men istedenfor å innrømme det så vrir det offisielle Oslo på sannheten og finner opp hele fotballstadioner med blant annet horer og tiggere.

Det er generelt sett sånn i media i dag. Hvis man ser en anledning til å sette mørkhudete i et dårlig lys så gjør man det. To etniske nordmenn, hva nå enn det er som dreper hverandre i et fylleslagsmål er helt uinteressant. To svensker eller hvite amerikanere er heller ikke særlig godt stoff, men hvis han som overlever er fra Somalia eller Irak blir det kjempeoverskrifter med en gang.

Jeg synes folk i mediene bør begynne å tenke alvorlig over hva de driver med. Så bør også alle andre som lar rive med i dette skuespillet.

2 kommentarer:

  1. prøv å gå opp karl johan i skumringen på kvelden. da jeg gikk opp fra oslo s til stortinget en sommerkveld et par måneder var det ikke mindre enn åtte av våre nye landskvinner som ville snakke med meg. og det var flere andre som backa ut da de så at jeg ikke var interessert i "venninna" tre sekunder tidligere. eller så var jeg bare veldig attraktiv den kvelden etter åtte timer på jobb. kanskje var det den nye hettegenseren min?! men problemet er jo at oslo er så forbanna stygg med alt veiarbeidet overalt.

    SvarSlett
  2. Du sa nei og så enkelt var det altså. Det var ikke som om de ville prøve å tvinge deg.

    Meg kom de ikke bort til i det hele tatt så dere som de kommer bort til må være svært så ettertraktet da, av en eller annen grunn.

    SvarSlett